Bildspel i headern

Postat den 2011-09-05 , 22:40:29 | Allmänt
- En viktig sak är att kunna åtminstone lite om kodning så man har någon aning om vad man gör i kodmallen. Jag förklarar i det här inlägget exakt hur jag har gjort, så om det blir fel för dig så beror det troligtvis på att du inte lärt instruktionerna så väl.

- Jag tror att det här endast fungerar till blogg.se



Klicka på fliken "Design" och gå sedan vidare in på "Kodmallar"
Leta upp </head> (tryck ctrl+f och sök efter </head>).  Precis ovanför ska den här koden läggas in.

När du kopierat in den koden ska bildspelet läggas in. Leta upp <div id="wrapper"> och <div id="header">. Här i mellan ska den här koden läggas in. Alltså då <div id="wrapper">KOD<div id="header">.

Vill du ha fler bilder än tre? Lägg då in ; i mellan varje bild förutom den allra sista.

Nu har du endast headern på startsidan. För att få den i arkivet, kategorierna och inläggsidorna måste du göra exakt samma sak i varje kodmall. Kom även ihåg att radera din header (om du hade någon innan) i stillmallen, annars kommer du får två stycken. Klart!

Innan du kommenterar:

FOTO:
- Läs mer om min kamerautrustning HÄR.
- Alla bilder i bloggen är fotade av mig om inget annat sägs.
- Vill du låna/använda en bild? Fråga först!

DESIGN:
- Jag har gjort min design själv i Photoshop Elements 9.0.
- Jag säljer inte designers på grund utav att jag inte har tid.
- Nästan allt jag lärt mig om design finner du på den HÄR sidan.

ÖVRIGT:
- Vill du på snabbaste sätt få svar på en fråga är det enklast om du frågar HÄR.
- Vill du kontakta mig? Mejla då till: [email protected].
- Om du gillar min blogg får du gärna följa den via bloglovin, jag gör dock inga bloglovin byten.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: